Good morning. Did you sleep well?

(早安,昨晚睡的好不好?)

Have you had breakfast?  Do you have any discomfort today?

(吃過早餐了沒?今天有沒有哪裡不舒服呢?)

What's your name? This is your medication for …

(請問您叫什麼名字?這是您的藥,這藥是吃…)

You have a little constipation. The doctor has prescribed a laxative for you. Please remember to take it. 

(您有點便秘的情形,醫師有開軟便劑給您,要記得吃喔!)

How many bowel movements did you have yesterday? Does your stomach feel swollen or uncomfortable?

(請問昨天您解了幾次大便,肚子會不會脹或不舒服?)

I am your day nurse today. Call me if you need anything. I'm .○○○

(我是今天照顧您的護理師,有事情的話可以找我,我是○○○)

Does your wound hurt? Do you need a painkiller? 

(請問您傷口會痛嗎?是否需要止痛藥?)

I've put this red button here for you. If you need anything, just push red button to call me.

(紅燈我幫您擺在這裡,有事情的話可以按紅燈找我。)

Let me pull up your bedside bars. Please take care not to fall. Here's the chamber pot, when you need it.

(床欄我幫您拉起來,請隨時注意安全,小心不要跌倒,如需要解小便的話,尿壺我幫您擺在這裡。)

 

arrow
arrow

    每天來杯拿鐵 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()